Elk jaar neem ik de analytics van de artikelen van dat jaar onder de loep en kom ik met een ‘best gelezen’ artikel. Dit jaar wilde ik het anders aanpakken, aangezien de focus niet alleen op de artikelen heeft gelegen deel ik vandaag de best gelezen en bekeken content van 2019 van mijn verschillende kanalen! Van artikelen tot video’s tot Instagram en Facebook posts!
Het best gelezen artikel op Fitbeauty.nl in 2019
De koolhydraatarme hype was wel te merken, op 16 juli 2019 publiceerde ik het onderstaande artikel:
Dit zorgde voor maar liefst 24.203 lezers en lezeressen in de afgelopen 5 maanden en daarmee staat het ook meteen op de eerste plek van het best gelezen artikel van 2019.
PS: Er zijn andere artikelen die vaker zijn gelezen, maar die zijn niet in 2019 gepubliceerd, daarom houdt ik de publicatie datum aan!
Meest gelikede Instagram foto’s 2019
Er is een site die de ‘top nine’ van het jaar voor jou samenstelt, hier kun je die van jezelf bekijken. Hieronder zie je mijn 9 best scorende Instagram foto’s van het afgelopen jaar:
Op nummer 1 staat de foto waarin ik vertel dat we 26 jaar in Nederland zijn en hoe ik de eerste jaren tijdens de ‘overgang’ heb ervaren. Het is een collage van 9 foto’s met veel foto’s van vroeger: mijn 4e verjaardag in Iran, mijn 5e verjaardag in Nederland, het asielzoekerscentrum etc.
Ik vind het ook erg leuk dat Boy 4 keer voorkomt en dat een van de 9 een video is – video’s gaan meestal een stuk minder goed bij mij dan foto’s maar ik kan me wel voorstellen waarom die ene video zo goed ging. Kijk maar hieronder als je hem hebt gemist:
Mocht je het leuk vinden om me te volgen op Instagram, dan kan dat hier!
Best bekeken video Nederlands YouTube kanaal 2019
Kijkend naar de meeste views en interacties gecombineerd, dan komt de volgende video die ik in 2019 publiceerde op de eerste plek:
[embedyt]https://youtu.be/jFJ6467wbcQ[/embedyt]
Mijn ochtendroutine waarin ik vertel welke supplementen ik neem, hoe ik naar mijn lichaam in de spiegel kijk en neem ik je mee op een inspirerende morning walk. Er waren heel erg veel reacties, iets wat ik totaal niet had zien aankomen bij deze video! Positief verrast dus!
Best bekeken video Engels YouTube kanaal 2019
De best bekeken video op mijn Engelse YouTube kanaal is ook met Boy erin! De “I eat what my boyfriend eats” video. I had niet gedacht dat deze het zo goed zou doen (voor dat kanaal) en al helemaal niet dat ik me zo voelde tijdens het opnemen van die video! Boy en ik zijn beide wel echt wakker geschud na die video.
[embedyt]https://youtu.be/pHX7ZlZlkpw[/embedyt]
Het was in ieder geval ERG leuk om de video op te nemen en een keer zoiets te ervaren. Ik wacht nog wel op het moment dat we de rollen gaan omdraaien!
Best scorende Facebook post 2019
Misschien weten velen het niet, maar ik heb sinds het begin van mijn blog ook een Facebook pagina. Dit was eerst de grootste bron van bezoekers die doorklikten via Facebook. Op het ‘hoogtepunt’ waren er 20.300 volgers. In de afgelopen 3 jaar is dat alleen maar afgenomen, ergens ook begrijpelijk omdat Facebook allang niet meer zo populair is als vroeger. Maar ik blijf de artikelen wel dagelijks op mijn Facebook pagina posten en ik merk ook wel dat het een fijne reminder is voor sommigen.
Ik krijg er voornamelijk veel lange privé berichten van mensen waar ik mijn best voor doe om ze allemaal te beantwoorden. Ik kan me voorstellen dat als je even goed wilt zitten voor een bericht, dat dit via Facebook – en dus een laptop/pc/iPad – makkelijker gaat dan via je telefoon als DM op Instagram.
Ik heb hierbij de 3 best scorende Facebook posts voor je opgesteld:
Nummer 1
Op nummer 1 staat een product tip, dus geen artikel doorplaatsing. Deze post is alleen op mijn Facebook pagina geplaatst. Hierin tip ik de JUMBO Pompoen Lasagnebladen. De meeste posts die het hoogste scoorden waren ofwel persoonlijke posts, ‘hype posts’ of voedingsposts/supermarktproducten, dat zegt dus wel duidelijk waar de interesse ligt van mijn Facebook volgers. Deze post bereikte maar liefst 13.652 mensen.
Hier kun je me volgen op mijn Fitbeauty Facebook pagina als je dat interessant lijkt!
Nummer 2
Dit is een voorbeeld van een ‘hype post’. De nieuwe reclame van Gilette maakte een hoop los bij mensen en dat was duidelijk. Deze post bereikte maar liefst 10.301 mensen. Mocht je benieuwd zijn naar dit artikel, hier kun je hem terug lezen!
Nummer 3
En als derde uit de lijst komt ook weer een post over een supermarktproduct. Ook dit is een losse Facebook post die niet is gelinkt aan een artikel op de site. Ik houdt ontzettend veel supermarkt producten in de gaten en wanneer ik daar iets over kan delen wat naar mijn mening van waarde is, dan doe ik dat meestal in een Facebook post.
Wat vinden jullie de leukste content?
Zoals je ziet is er enorm veel verschillende content te vinden op verschillende platformen. Sommige mensen volgen alleen de site, anderen weer alleen Instagram etc. Ik ben heel benieuwd naar welke content jou het meeste aanspreekt en waar je meer van zou willen zien in 2020. Zo kan ik mijn eigen plannen voor 2020 in balans brengen met wat jullie leuk vinden – win-win lijkt me dan!
3 comments
Ik heb zelf geen social media dus ik volg je op you tube en op je blog. Nick zit op Facebook dus vanaf vandaag ga ik daar ook kijken. Erg leuk dit overzicht en ook leuk om die filmpjes en foto’s van Instagram te zien want die mis ik dus….
Hai Teni, ik volg je overal en ik vind dat je geweldig doet! Keep on the goed Work!! Je inspireert velen en mij ook!
5 jaar geleden woonde ik op Curaçao en vond ik je blog omdat ik daar goed wilde eten en sporten tijdens mijn verblijf daar.
Nu ben ik terug op het eiland voor een vakantie en haal veel herinneringen op. Ook het vinden van jouw blog hoort hierbij.